Dag 14 kanab - Grand Canyon Village

5 mei 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een vrije dag om in te vullen, echter willen we voor het donker in de grand Canyon zijn. Twee keer eerder hebben we de grand Canyon bezocht en beide keren kwamen we in het donker aan. En geloof me het is daar dan ook echt donker. Als dat het dan allemaal niet moeilijk genoeg maakt, vinden wilde dieren het ook nog eens nodig om dan op de weg te gaan staan. Dus dat wilde we nu echt voorkomen.

We hadden een aantal opties om in de morgen te doen. Bryce Canyon is redelijk in de buurt naar dat is dag vullend. Nabij Kanab zijn ook nog wel wat bezienswaardigheden, maar deze vinden we niet echt bijzonder. De motel medewerkster adviseert ons om richting de noord rim van de grand canyon te rijden. Hoewel deze nog gesloten is ivm de winter, is de route er naar toe erg mooi. Bovendien kun je nabij de noord rim lekker eten in een restaurant wat in de bossen is gelegen.

Die leek ons wel een goede invulling van de dag. Lekker op ons gemak en op tijd in de  grand Canyon arriveren.  Zo gezegd zo gedaan, rond 11 uur vertrekken we richting de noord rim. Bij het geadviseerde restaurant gaan we lekker lunchen. En inderdaad het is een aanrader, aan de bar raken we in gesprek met een Amerikaanse familie. Zonder dat we het door hebben vliegt de tijd voorbij.

We vervolgen onze weg en rijden richting de Vermillion Cliffs. Dit is een schitterend berg gebied, maar helaas hebben we daar geen tijd voor. Bovendien mag je de bezienswaardigheden daar alleen bezoeken als je een zogenaamde "permit" hebt. De Vermillion Cliffs staan hoog op de agenda voor een volgende Amerika reis.

Het laatste stuk van de route voordat we bij de Grand Canyon aankomen is door het gebied van de Hopi indianen. Eigenlijk is dit geen bijzonder gebied. Je komt letterlijk niets tegen. Geen wc, geen restaurants of winkels. De Hopi indianen zijn zeg maar een beetje opstandig tegen alles wat Amerika is en weigeren daarom om die invloeden in hun territorium. Wat resulteert in een 50 Miles helemaal niets, op een benzine pomp met woeker prijzen na.

Rond 4 uur rijden we eindelijk in het licht de Grand Canyon binnen, en u raad het al dat rijd een stuk makkelijk en bovendien geen herten op de weg met zelfmoordneigingen. We slapen vanavond in een Lodge. Dit is een houten blokhut die op loop afstand van de rim is gelegen. Voordat het donker wordt gaan we nog heel even spieken aan de rim, echter is het wat heiig. Maar gelukkig hebben we morgen een volle dag hier. Voor het avond eten nemen we in het restaurant een oven verse pizza "to go".

1. Toos:
    6 mei 2014
    Ik zie dat jullie nog steeds nieuwe mooie dingen ontdekken. Gezellig om te lezen. Geniet nog van de laatste dagen
  2. Ine:
    6 mei 2014
    Nog een paar dagen, geniet ervan, leuk om elke dag te lezen wat jullie beleven x