Dag 12 Tonopha - Springdale

3 mei 2014 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

In alle vroegte verlaten we Tonopah, dit mijnwerkers stadje is net iets te guur en te ruig voor ons. We nemen een beker koffie bij de receptie en voor de klok van 8 zijn we onderweg. Ontbijten doen we vandaag op een speciale bestemming. Nooit gedacht dat ik ooit hier zou komen, maar nu de mogelijkheid zich aandeed hebben we Rachel toegevoegd aan onze reis. Rachel is gelegen midden in de Nevada woestijn tegen Area 51. U weet wel, die geheime Amerikaanse leger basis die eigenlijk niet bestaat.

Na een reis van 200 km waarin we letterlijk maar 15 tegenliggers tellen komen we rond 10 uur aan in Rachel. In dit hele klein dorpje bevind zich de Little A'le'Inn. Dit motel/restaurant is erg bekend bij UFO liefhebbers. Hier worden alle waarnemingen, die zijn gedaan boven Area 51 besproken onder het genot van een drankje. Als we binnen komen zien we overal waar we kijken foto's en attributen die te maken hebben met UFO's en aliens. De Little A'le'Inn wordt beheerd door een familie die tevens ook de enige inwoners van het dorpje zijn. Moeder staat achter de bar , oma in de keuken en de oudste zoon doet allerlei klusjes. Tijdens het ontbijt kletsen we gezellig met de familie. Na een goed uur vertrekken we naar de "back gate" van Area 51. Volgens de familie is het legaal om erheen te gaan, mits je niet te ver gaat. Via een "dirt road" komen we na een klein kwartier bij een slagboom. Hier staan de bekende borden met waarschuwingen. Snel nemen we een foto, wat trouwens niet mag volgens de borden. Het gevoel dat je bekeken wordt doet ons maar vlug omdraaien. Eenmaal terug op de "dirt road" kijk ik af en toe nog eens in de achteruitkijk spiegel. Gelukkig we worden niet gevolgd. Haha.

Voor de eindbestemming van vandaag moeten we nog 3,5 rijden. Tijdens de rit stoppen we bij de Walmart om wat inkopen te doen voor morgen. Rond 6 uur komen we aan in het dorpje Springdale in de staat Utah. Springdale is de uitval basis voor Zion National Park, welke we morgen gaan bezoeken.

Nadat we zijn ingecheckt gaan we onze kleren wassen in een wasserette. Echt zo'n typische Amerikaanse met twee hoog wasmachines en drogers tegen de wand. Je koopt wat zeep uit een automaat en huppa, wassen maar.

Tegen de avond hakt de dag er best een beetje in. Allebei zijn we een beetje licht in het hooft. Waar het in Californië af en toe nog fris was, is het in Nevada en Utah heel erg warm. Vandaag was het maar liefst 33 graden. Dit is natuurlijk een behoorlijk temperatuur verschil met de 18 graden van Californië. Na het eten gaan we snel naar bed zodat we morgen vroeg kunnen gaan wandelen in Zion.