Dag 10 South Lake Tahoe

30 april 2014 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Vanmorgen wederom eens lekker uitgeslapen. Bij het openslaan van de gordijnen besef ik me dat we vandaag op de helft van onze vakantie zitten. De eerste dag in Joshua Tree NP lijkt al weer even geleden, tijd gaat snel als je ervan geniet. Tevens bedenk ik me wat er allemaal nog gaat komen.

Op het balkon eten we een ontbijtje, waarna we ons klaar maken voor een paar kleine wandelingen. Lake Tahoe is het derde grootste meer van Amerika en is ongeveer 1600 ft diep. Als je er omheen rijdt kost het je 3 uurtjes. Het mooiste stukje van Lake Tahoe heet Emerald Bay, en laat dat nu op een kwartiertje rijden liggen. Emerald Bay is een inham die is ontstaan door toe doen van een terugtrekkende gletsjer. De eerste wandeling die we hier maken is naar de Upper Eagle Falls. Dit is een redelijke kleine waterval gelegen in een mooie omgeving met leuke uitzichten op Lake Tahoe en Emerald Bay. Na een klein uurtje zijn we weer terug op de parkeerplaats. Aan de overkant daarvan begint de wandeling naar de Lower Eagle Falls. Deze waterval vinden we indrukwekkender dan de Upper.

Na al dat geklim rijden we door naar observation point. Vanuit hier heb je het beste uitzicht op de bay. Als we op een bankje een paar crackers eten worden we bezocht door een nieuwsgierige blauwe vogel. Gulzig neemt hij een stukje van mijn cracker aan. Niet veel later schrikken we op als er uit het niets een eekhoorn op de leuning van het bankje springt. Met wat acrobatische capriolen en snoezige blikken probeert hij aandacht te trekken. Helaas voor hem is de cracker op.

Rond 4 uur rijden we weer naar het hotel. We besluiten op tijd te gaan eten zodat we daarna nog een keer de zonsondergang vanaf ons balkon kunnen bekijken. Vanavond gaat op tijd het licht uit want morgen is het weer vroeg dag en hebben we weer de nodige activiteiten op het programma staan.

1. Leo Geerts:
    1 mei 2014
    Heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben
    Geniet met volle teugen
  2. Rene Jaaansuuh:
    1 mei 2014
    Ziet er allemaal weer goed uit daar. Geniet er nog van.