Dag 9 Goblin Valley SP en Capitol Reef NP

28 september 2013 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen extra vroeg eruit, want ik had me gisteren avond ineens bedacht om ook het nabij gelegen Goblin Valley te bezoeken, dit op aanraden van de hotel eigenaar. Goblin Valley licht voorbij Capitol Reef dus het idee is om eerste daarheen te gaan en vervolgens terug.

De temperatuur wordt al steeds aangenamer, toen we weg reden bij het hotel was het nog 5 graden, maar 2 uurtje later al weer 17 graden, zonnig en een strak blauwe lucht.

De hotel eigenaar had niet gelogen, Goblin valley is echt schitterend en iets wat ik nog nooit elders heb gezien. Deze valley was in het vroegere Jura tijdperk een oceaan, na het verdwijnen van het water bleef er een droge oppervlakte over met door water gevormde rotsen die lijken een op goblins, vandaar dus de naam.

Rond het middag uur arriveren we weer in Capitol Reef, ook bij dit park heeft water zijn sporen achter gelaten. Ik had hier een mooie wandeling gepland maar helaas door een gevallen rots was deze trail gesloten. Maar gelukkig is er genoeg te doen, naast een Scenic drive, zijn er ook bekende rots tekeningen, echter had Jacqueline hier haar bedenkingen over en twijfelde aan de echtheid.

In Capital Reef groeien veel verschillende soorten fruit. Dit gebied heet het Fruta District, hier woont en werk een gemeenschap permanent. Zij produceren allerlei etenswaren van het gewonnen fruit, met name hun taart is erg bekend. We konden het dan ook niet laten om samen een lekkere bosbessen taart te eten.

Rond 5 uur moesten we aanvangen met de laatst activiteit van de dag, namelijk Scenic Byway 12, dit is de mooiste route van Amerika, een route van bijna 4 uur over 200 kilometer. Deze route is bijzonder mooi vanwege zijn uitzichten en natuurlandschappen, de route passeert onder andere Dixie state forrets, het bekende Bryce Canyon en Red Canyon.

Als we aankomen op de eind bestemming Kanab is het als weer 9 uur en super donker, snel checken we in bij een leuke motel en gaan we nog uit eten bij de grote gele M.

Morgen kunnen we gelukkig even uitslape, want we hoeven pas rond 12 uur in het nabij gelegen dorpje Page te zijn.

Temperatuur: 17 graden

Aantal km: 350

1. Ine:
    29 september 2013
    Mooi geschreven maar waar zijn de foto's X
  2. Inge:
    29 september 2013
    Mooi om te lezen dat jullie t goed en leuk hebben! Getsie ben jaloers! Geniet er nog van samen xxx grote Inge en Bob