Dag 5 Pismo Beach - Monterey

25 april 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag staat in het teken van de Pacific Coast. Tussen Los Angeles en San Francisco loopt langs de kust de beroemde US Highway 1. Het mooiste en bekendste deel van deze route heet de Big Sur. De weg is gelegen op de kustlijn welke bestaat uit bergen. Ik zal een foto toevoegen zodat je een idee krijgt.  De totale route is 200 miles, zonder te stoppen doe je hier 4 uur over.

Twee jaar geleden tijdens ons bezoek aan Amerika heb ik deze route ook gereden, echter dacht ik toen dat ik dat wel even zou doen, met het gevolg dat we deze route  drie kwart in het donker hebben moeten afleggen en we pas in de nacht bij ons hotel aankwamen.

Vandaag dus een nieuwe kans. De weer goden zouden ons echter maar helpen tot het middag uur. Dus zijn we op tijd uit de veren. Het inbegrepen ontbijt was dusdanig slecht, zeg maar gewoon niet te vreten, zodat we eerst nog even moeten stoppen bij de walmart voor wat verse broodjes.

De eerste stop is bij het stadje Morro Bay. Hier bewonderen we even de pier. Een paar honderd meter in de zee ligt een hele grote rots. Dit is meteen het uithangbord van dit dorpje. Hopelijk vergaat dat ding nooit want anders is het meteen gedaan met hun tourisme :)

De tweede stop is erg verassend, zo zie je maar weer dat je niet alles kan plannen. Tot mijn verbazing ziet deze jongen zebra paardjes op een heuvel staan. En niet eentje maar een hele kudde! Wie had dat gedacht zebra's in Amerika. Gelukkig blijken deze mooie dieren ook nog eens erg fotogeniek.

De derde stop van vandaag is bij de zee olifanten kolonie. Deze betreffende plek aan het strand wordt al jaren bezocht door de grote logge zee olifanten. De reden waarom altijd daar, is voor iedereen blijkbaar een raadsel. Met veel geschreeuw en met de bijhorende geur gaan ook deze beesten maar al te graag voor mij op de foto.

Zoals voorspeld begint het rond twee uur hard te regenen, het heeft nu geen zin meer om nog te stoppen aangezien het ook erg mistig wordt. We besluiten door te rijden naar ons motel in het plaatsje Monterey welke is gelegen aan het einde van de Big Sur. Gelukkig hebben we morgen nog vrij in te delen en is de weersverwachting wat beter. Wellicht kunnen we dan nog een stukje terug rijden om nog wat andere dingen te bezichtigen.

1. Ine:
    26 april 2014
    Jullie boffen wel zulke mooie foto's kunnen maken op jullie reis.
  2. Conny:
    26 april 2014
    Super!! Stiekem een beetje jaloers ;-)
  3. Victorien:
    26 april 2014
    Weer mooie verhalen en schitterende foto's wordt zo stilaan jaloers op jullie. Maar ben blij dat jullie zo'n mooie reis maken.xxx
  4. Annemarie:
    27 april 2014
    Wauw wat een geluk hebben jullie zeg. Die kustweg lijkt me echt zo mooi