Dag 6 Monterey - Oakhurst

26 april 2014 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vandaag de wekker weer eens op tijd zijn werk laten doen. Want het wordt een drukke dag met strak schema. De weer goden zijn ons vandaag gezind, dus we besluiten het stukje wat we gisteren door de regen hebben moeten missen nog eens te bezoeken. Na het inbegrepen ontbijt vertrekken we rond half negen naar Julia Pfeiffer Burns State Park. Dit is een van de mooiste plekjes van de Big Sur. Rond 10 uur parkeren we de auto en lopen naar het uitzicht punt, deze geeft zicht op een super mooi onbewoond bounty strand. Je waant je meteen in de film Blue Lagoon.

Na het bewonderen van al dit schoon gaan we op zoek naar "the best kept secret" van de Big Sur. Gisteren avond heb ik op het internet gezocht naar een goede route beschrijving. Het enige wat ik kon vinden was dat we een halve kilometer na het Ranger station rechtsaf een smalle weg in moesten. Deze uitdaging vonden we erg leuk en na goed zoeken hebben we de weg gevonden. Uiteindelijk komen we aan op een verlaten stand, met grote rotsen in de zee. De golven slaan hard in op de kust wat een spectaculair beeld geeft.

Na al dit moois rijden we terug naar Monterey om de Fishersman's Wharf te bezoeken. Dit is een gezellige haven met een pier waarop een vissers dorpje is gebouwd. Ook de zee olifanten zijn hier weer volop aanwezig. Na de nodige foto's rijden we richting Oakhurst wat gelegen ligt tegen Yosemite park. Onderweg stoppen we bij het stadje Gilroy. Hier ligt een grote outlet centrum. Uiteraard gaan we deze even van dichtbij bekijken. En wederom weten we hier te slagen. Moegestreden eten we een hapje bij Applebee's. Daarna rest ons nog een rit van twee en half uur naar Oakhurst. Het laatste uur leggen we in het donker af. Maar gelukkig komen we rond half tien aan. In dit hotel slapen we twee nachten, en de kamer ziet er prima uit.

1. Ine:
    27 april 2014
    Jullie vermaken je wel, het is weer een mooi avontuur wat je samen beleeft, geniet! X
  2. Annemarie:
    27 april 2014
    Wauw wat een prachtige foto's
  3. Victorien:
    27 april 2014
    Zijn mooie foto's niet te geloven dat jullie al dat moois zelf mogen zien xxx
  4. Michelle:
    28 april 2014
    Mooie foto's, leuke verhalen! Geniet er samen lekker van! Xx
  5. Hans en Jose:
    28 april 2014
    Ziet er allemaal geweldig uit, als we jullie verhalen lezen waan je jezelf dat je er bij bent. Geniet
  6. Frenk van Spaandonk:
    30 april 2014
    Dank u allen voor de leuke reacties. Groetjes frenk