Dag 2 Twentynine Palms - Los Angeles

22 april 2014 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Vandaag gaat de wekker om half 7 in de ochtend, jawel u leest het goed. Zelden ben ik in mijn 37 lentes zo vroeg uit mijn bed opgestaan. Nadat we de koffers in onze auto hebben gedaan, rijden we om 7 uur naar het dorpje Joshua Tree. Hier aangekomen tanken we de auto af en halen we in de wallmart ontbijt en rantsoen voor de komende dagen. Rond de klok van 8 melden we ons bij het visitor center nabij de ingang van Joshua Tree National Park. Een vriendelijke man verteld ons wat we allemaal kunnen doen en geeft dit aan op een plattegrond.

Bij de ingang van het park kopen we een park pas, met deze pas heb je toegang tot alle nationale parken in Amerika, en mocht je er meer dan 4 bezoeken, dan is een pas voordeliger dan losse entree. Joshua Tree NP is niet een van de bekendste parken, ook ligt hij voor veel reizigers een beetje uit de route. Zo ook hebben wij 3 jaar geleden dit park links laten liggen.

Eenmaal in het park wordt het al snel duidelijk waaraan het zijn naam heeft te danken, werkelijk overal staan de Joshua tree bomen. Ik zal een foto toevoegen zodat jullie ook weten hoe de Joshua tree uitziet. Als eerste stoppen we bij de Hidden Valley, dit is de bekendste plek in het park. Aan de gezellig gelegen picknick tafels eten we ons ontbijt. Als we eenmaal op kracht zijn gaan we de Hidden Valley trial lopen deze wandeling van 1,7 kilometer brengt als bij een aantal mooie plekken.  Tijdens deze wandeling kon Frenk het wederom niet laten om weer een stapel rotsen te beklimmen.

Na een uurtje wandelen zijn we terug bij de auto. Gedurende de dag wandelen we nog 4 andere trials. Elke van hen ongeveer 2 kilometer. Tegen 3 uur zijn de voetjes moe en heeft de zon ook zijn werk gedaan op onze huid. Nu rest ons nog een lange rit van 3 uur naar Long Beach in Los Angeles. Ik mag u vertellen dat rijden in en rondom Los Angeles geen pretje is, met samengeknepen billen komen we rond 6 uur aan in Long Beach. Nadat we zijn ingecheckt gaan we eten bij Hooters. Dit restaurant kenmerkt zich door bediende dames die allen ooit de droom hadden om actrice te worden. Eenmaal terug op de kamer zoeken we snel ons bedje op, want morgen wordt weer een drukke dag.

1. Conny:
    23 april 2014
    Nice!! Mooi daar. Kan me voorstellen dat het de moeite waard was om vroeg je bed uit te komen daar te stoppen. Ben benieuwd naar morgen.
  2. Ine:
    24 april 2014
    Ziet er mooi uit daar, de moeite waard om vroeg op te staan, geniet ervan!!