Dag 2 Black Hill Mountains

21 september 2013 - Lead, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen ging om 7.30 weer de wekker. Aangezien gisteren relatief vroeg het licht uit ging voelden we ons weer goed hersteld van de lange reis. Na een goed ontbijt hebben we de auto ingeladen en zijn we gaan rijden naar de Black Hill Mountains. Dit is een gebied wat zich bevindt in South Dakota en is onderdeel van het wild wild west van Amerika.

Onze eerste bestemming was Bear Country USA. Dit is een natuurpark waar wild life in zijn eigen omgeving te bezichtigen is, tenminste als je goed zoekt en een beetje gelukt hebt. Omdat het nog vroeg in de morgen was waren een hoop dieren actief en konden we mooie foto's maken. Met name de grizzly en zwarte beren zijn erg indrukwekkend. Deze enorme dieren liepen soms rakelings langs je auto. Ook een groep wolven was erg mooi om te zien. Al met al kwam Bear Country USA de hoge verwachtingen na.

In de middag zijn we doorgereden naar Mount Rushmore. Je weet wel dat is die berg met de 4 hoofden van presidenten. Hier hebben we "the president trail" gelopen, een wandeling van 1,5 uur waarbij je de berg van verschillende kunt bewonderen.

Vervolgens zijn we dieper The Black Hills ingereden. En hebben we een hitel gezocht in het plaatsje Lead om te overnachten. Dit ligt vlak voor het dorpje Deadwood waar we morgen onze dag weer gaan beginnen.

Temperatuur: 29 graden

Aantal KM: 177