Dag 3 Deadwood

22 september 2013 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we rustig kunnen opstarten, want onze eerste bestemming lag om de hoek, namelijk de gold rush town Deadwood. Waar vroeger de mensen heen kwamen om hun geluk te beproeven door het zoeken naar goud, zijn het nu de casino's die het hedendaagse geluk moeten brengen. Echter is de authentieke sfeer en het straatbeeld van weleer bewaard gebleven. Een bekendheid uit Deadwood is Wild Bill, hij was getrouwd met de eveneens bekende Clementine Jane, samen waren zij een bekend gangster koppel. Wild Bill werd vermoord tijdens een spelletje poker, zijn hand met kaarten, twee azen en drie achten heet dan ook dead man's hand.

Dit was onze laatste bezichtiging in South Dakota. De volgende stap is de devils tower gelegen in de staat Wyoming.  Rond het middag uur kwamen we aan bij deze aparte verschijning. De devils tower is een berg ontstaan uit lava en gevormd door erosie. Hier hebben we de tower trail gelopen van 2 uur met mooie uitzichten op de berg en prairies.

Rond 4 uur zijn we de auto op gaan zoeken want de volgende halte Sheridan is dik 2,5 uur rijden. Deze route door uitgestrekte prairies was erg mooi, eenmaal in Sheridan aangekomen hebben we een hotel gezocht. Dit hotel was een schot in de roos, het is erg mooi met een heerlijk zacht en groot bed. Na een goed avond eten in het naast gelegen restaurant kunnen we voldaan gaan slapen.

Temperatuur: 29 graden

Aantal KM: 400

1. Ine:
    23 september 2013
    Heel leuk om te lezen wat jullie beleven,mooi beschreven
  2. Toos:
    23 september 2013
    Weer een topdag dus. Ook de winst van PSV op Ajax was natuurlijk zeer welkom.