Dag 4 Sheridan en Cody

23 september 2013 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan, vandaag weer een volgeplande dag. 8 uur zaten we lekker aan het ontbijt. Omdat het ontbijt vaak inbegrepen is, is het elke keer weer een verrassing wat het ontbijt inhoud, vandaag konden we zelf wafels maken en waren er bagels met smeerkaas, best lekker.

Na het ontbijt hebben we het oude centrum van Sheridan bezocht, veel panden hebben ook hier nog de sfeer van het vroegere wilde westen. Na een uurtje hielden we het voor gezien en hebben we de auto afgetankt voor een lange rit van bijna 4 uur naar Cody. Om daar te komen zullen we dwars door de Bighorn Mountens national park moeten rijden. Dit kun je doen via een US Highway of een zogenaamde Scenic Byway. Dit is een mooie panorama weg met vele uitzichtpunten en natuurlijke schoonheden. Uiteraard kiezen we voor de laatste.

Rond 2 uur komen we in Cody aan. Dit is de laatste halte voor Yellowstone Park. Cody is ook de thuis stad van alweer een western legende, namelijk Buffalo Bill. In de namiddag bezoeken we een openlucht museum, waar een aantal echte oude western huizen staan van rond de 1820.

's Avonds hebben we een lekkere ribeye gegeten in een western restaurant. Nu vroeg naar bed zodat we morgen vroeg weg kunnen gaan naar een van de vele hoogtepunten deze reis, Yellowstone Park.