Dag 7 Grand Teton

26 september 2013 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

Bij het open slaan van de gordijnen was het toch even apart, alles was wit van de sneeuw, en aangezien Jackson Hole een bekend skidorp is gaf dit een kerst achtige sfeer, best wel mooi maar wel een beetje vroeg dacht ik zo. Na een heerlijk ontbijtje zijn we door de sneeuw naar het naast gelegen Grand Teton gereden.

De Grand Teton zijn Amerika's jongste gebergte, en voor wie het wil weten Teton is Frans voor titanen, en dat is ook de juiste vertaling, want deze enorme bergen komen zo vanuit het vlakke land ineens uit de grond.

Ondanks de sneeuwbuien gingen we naar het mooie Jenny Lake, hier hebben we de hidden falls trail gelopen. Een loop van bijna 6 km die eindigt bij een prachtige waterval. Tijdens het lopen kwamen we aan de praat met een Amerikaans echtpaar, waar we even mee op gelopen hebben.

Tijdens het lopen kwamen we weer wat hertjes en Mule Deers tegen. Uiteraard wilde ik deze op de foto hebben en zette de achtervolging in. Ik zal de foto van het resultaat toevoegen. Tijdens het lopen trotseerden we af en toe een sneeuwbui, maar uiteindelijk kwamen we uit bij een haventje. Hier gingen we met de boot over Jenny Lake terug naar het startpunt.

Ondertussen was het al weer laat in de middag, we hadden nog een auto reis naar Idaho Falls in het vooruitschiet. Tijdens deze rit van ruim 2,5 uur moeten we wel de Grand Teton Pass over en aangezien het al weer hevig ging sneeuwen was dit een spannende uitdaging. En niets bleek minder waar, beperkt zicht en een gladde weg maakten het rijden extra spannend, maar voorzichtigheid en aanpassen van de snelheid bracht ons veilig uit de Grand Tetons.

Al snel verlaten we de staat Wyoming en rijden we Idaho binnen. Wat ik hier over kan vertellen? Niet veel gewoon een weg van 100km rechtdoor tussen weilanden. Het berg landschap neemt ook snel af. In Idaho Falls gaan we een hotel zoeken en belanden we in een beste luxe hotel, voor een goede prijs, goed gedaan van Jacqueline!

De onderkant van mijn koffie mok wordt zichtbaar wat het teken is dat ik me zo naar de Spa ga begeven om even lekker te bubbelen. Voor nu welterusten en tot morgen.

Temperatuur: 3 graden en sneeuw

Aantal km: 240

1. Ine:
    27 september 2013
    Mooi avontuur, jullie zien veel, veel plezier