Dag 7 Oakhurst - Yosemite National Park

28 april 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag was het even de vraag wat het weer zou doen, de ene voorspelling was goed en de andere website voorspelde weer regen. Als ik wakker word zie ik de zonnestralen onder en boven de gordijnen de kamer oplichten. Als ik de gordijnen open doe krijg ik de bevestiging dat het een hele mooie dag gaat worden. Het ontbijt is vandaag weer inbegrepen. Dit is, en lekker makkelijk en ook goed voor de portemonnee. Hoog culinair is het vandaag niet, maar voldoende om de dag op te starten.

Rond 9 uur stappen we in de auto en rijden we naar de ingang van Yosemite NP. Hier aangekomen gaan we eerst naar de Mariposa Grove. In dit gedeelte van Yosemite  groeien Sequoia bomen. Dit zijn immens grote bomen. Zelfs op de foto's komt het niet helemaal over hoe groot ze zijn. Als we aankomen op de parkeerplaats zien we dat het vannacht flink gesneeuwd heeft. Dit geeft een leuke sfeer aan de toch al mooie omgeving. We wandelen hier de kleine route van 2,1 Miles. Deze brengt ons langs verschillende grote Sequoia bomen. Hoewel deze erg indrukwekkend zijn, komen ze niet in de buurt van de Sequoia's die wij twee jaar geleden hebben gezien in Sequoia National Park.

Als we terug zijn bij de auto rijden we door naar glacier point, echter als we de pass willen op rijden blijkt deze gesloten vanwege de sneeuwval. Dat is even balen, wellicht dat hij morgen wel toegankelijk is. We besluiten verder te rijden naar de Yosemite Valley. De route van een uur is over een mooie berg pass. Onderweg staat er een bord langs de kant met de tekst "do not stop", en wat denk je? Jawel drie auto's staan er stil en drie keer raden..........inderdaad, met Chinezen, deze mensen weten zich overal structureel te misdragen.

Voordat we de valley bereiken stoppen we eerst bij enkele uitzicht punten. Vanaf Tunnel View heb je een mooi uitzicht van de Yosemite Valley. Na enkele mooie foto's rijden we verder naar de Valley. Yosemite is onder andere bekend vanwege zijn mooie en grote watervallen. De eerste stop die we maken is bij de Bridesveil falls. Vanaf de parkeerplaats wandelen we naar de voet van de waterval. Natuurlijk probeer ik een stukje over enkele grote stenen te klimmen om een leukere foto te maken. Jacqueline blijft achter om mijn gestuntel te bekijken.

Waar we vanmorgen nog in de sneeuw liepen is nu de temperatuur best aangenaam. De volgende stop is bij de "swinging bridge". Zoals de naam al doet vermoeden is dit een wiebelende brug. De Merced river staat hoger dan twee jaar geleden, echter is dit niet verassend omdat de watervallen met al dat smeltwater voor meer toevoer zorgen. Rondom dit gebied kun je heerlijk wandelen.

De laatste stop van vandaag is bij de "halfdome". Dit is de bekendste berg van  Yosemite.  Aan de voet van deze kale rots liggen uitgestrekte weilanden. Hier eten we een paar broodjes en drinken we wat. Daarna genieten we in het warme zonnetje nog even van de uitzichten. Rond vier uur gaan we richting ons hotel, hiervoor moeten we weer terug over de berg pass. Rond 6 uur komen we vermoeid aan bij het hotel. 's Avonds hebben we weer de nodige moeite om een leuk restaurant te vinden, uiteindelijk vinden we een leuk Italiaans restaurant. Jacqueline kiest voor een verse pizza terwijl ik ga voor een heerlijke New York steak. Nu gaat het licht uit want morgen willen we weer op tijd richting Yosemite Valley.

1. Victorien:
    29 april 2014
    Weer een mooi verhaal jullie hebben weer veel gezien van dat mooie land kijk uit naar het volgende verhaal en foto's xxx