Dag 5 Yellowstone part I

24 september 2013 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vandaag staat op de agenda Yellowstone NP. Iets waar ik erg naar uit kijk en ook een van de redenen waarom we deze route rijden. Ontbijt was vandaag niet inbegrepen, dus hadden we gisteren avond bij de wallmart alvast verse donuts gehaald. En die zijn in Amerika heerlijk. Na de koffie hebben we rond half negen de auto nog even afgetankt, zodat we zeker niet zonder komen te zitten in Yellowstone NP.

Aangezien Cody tegen Yellowstone aan ligt, zijn we erg snel bij de ingang van het park, standaard maken we altijd een foto van het welkom sign. Hier stonden ook een familie Amerikanen, waarmee we even gezellig hebben staan kletsen, echter hadden ze geen idee waar Nederland ligt in Europa. Wel leuk was dat ze ons complimenteerden met het feit dat we de engelse taal zo goed beheersen.

Yellowstone is een enorm groot natuurgebied gelegen op een ondergrondse super vulkaan. Vulkanische activiteiten zijn overal in het park zichtbaar, van geisers tot hot springs. Tevens is er enorm veel wild life in het park aanwezig, we waren nog maar net het park in en we moesten al op de rem voor een jonge elk. Niet veel later zag ik een grizzly beer. Later op de dag kunnen we hier buffalo's en elken aan toevoegen.

Enkele bezienswaardigheden vandaag waren de Mud vulcano, the grand canyon of yellowstone, tower falls, mammouth hot springs en de steamboot gyser.

Waar het in Cody nog ruim 25 graden was, is het in Yellowstone juist erg koud, 15 graden met een koude wind en af en toe wat regen, vannacht gaat het vriezen en krijgen we een sneeuwbui. Dit is echter niet vreemd aangezien de winter in Yellowstone rond half oktober begint. Voor morgen wordt er niet zo'n best weer aangekondigd, maar dat zal de pret niet drukken, want op het programma staan weer een aantal mooie bezienswaardigheden.

Temperatuur: 15 graden

Aantal km: 307

1. Victorien:
    25 september 2013
    Mooie foto's zijn daar ook geweest je raakt er niet uitgekeken alleen hebben wij daar geen beer gezien dus jullie zijn wel geluksvogels
    Groetjes en nog veel mooie dagen